Bilqi Forum  

Geri git   Bilqi Forum > > >

ÖDEVLERİNİZİ BULMAKTA ZORLANIYOMUSUNUZ!

SORUN ANINDA CEVAPLIYALIM.

TÜM SORULARINIZA ANINDA CEVAP VERİLECEKTİR !

Sitemize Üye Olmadan Konulara Cevap Yazabilir Ayrıca Soru Cevap Bölümüne Konu Açabilirsiniz !

Yeni Konu aç Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 11-27-2009, 09:59   #1
Yaso
Operator
 
Yaso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jan 2008
Mesajlar: 32.967
Tecrübe Puanı: 1000
Yaso has a reputation beyond reputeYaso has a reputation beyond reputeYaso has a reputation beyond reputeYaso has a reputation beyond reputeYaso has a reputation beyond reputeYaso has a reputation beyond reputeYaso has a reputation beyond reputeYaso has a reputation beyond reputeYaso has a reputation beyond reputeYaso has a reputation beyond reputeYaso has a reputation beyond repute
Standart piston resimleri hemde animasyonlu görse

Piston (resimleri) Animasyonu

PISTON ANIMASYONU
Gönderim Zamanı: 04-Subat-2007 Saat 15:57

Bu ders biraz modelleme bilgisi gerektirir.( loft teknigi,extrude degistiricisi,line ve vertexleri bezier kollari ile ayarlama.)
Amaç pistonun silindir içerisinde karank mili döndügünde ileri geri hareket etmesini saglamak.
MODELLEME:
1) ilk olarak silindir ile bir piston çizelim. ( Resim 1 ) 2) Içinde hareket edecegi silindiri, Tube gereci ile çizelim.tübün iç çapi silindirin(piston) çapi ile ayni olmali. ( Resim 2 )
3) Piston kolunu silindirlerden basitce olusturdum. ( Resim 3 )

Resim yeniden boyutlandırıldı. Asıl boyutlarında görmek için buraya tıklayınız. Asıl boyutlar : 890x214. 4) Krank mili için, line ile çizgiyi çizip,onu alt nesne asamasinda vertexlerini düzenleyerek ( bezier kollari ) kabaca olusturdum.(alltaki sari egri çubuk). Krank milinin çapi kadar bir circle ile loft teknigi yardimi ile krank milini olusturdum. ( resim 4 )


5) Birde animasyonumuz için bize bir dummy yardimcisi gerekli. ( Resim 5 )
6) Krank mili içine mafsal görevi görmesi amaci ile yardimci olarak bir silindir gerekli ( Resimde kirmiz renkte ). ( Resim 6 )
7) Hareketlerin olusabilmesi için bazi parcalari birbirine baglamamiz gerekiyor.bunu üst komut çubugu üzerinde bulunan Select And Link ile gerçeklestirecegiz. ( Resim 7 )

BAGLANTI SAGLAMAK:
Ilk obje seçilir Select And Link tusuna basilir ve ilk obje üzerinde mausa basip, basili tutarak ikinci nesnemize götürüp birakinca ikinci nesne beyaz olur ve söner. bu bize baglantinin olustugunu bildirir.
a) ilk önce piston kolunu pistona bagliyoruz.Bunu yaparken sasirmamak için söyle düsünün,piston kolu pistonu çekecegine göre piston kolunu pistona baglamaliyiz. tersi olmamali.( kontrol için pistonu oynatin piston koluda oynuyorsa sorun yok,hereketi geri almak için ctrl+z )
b) ikinci olarak karank mili içine koydugumuz yardimci nesne görevindeki mili ( kirmizi renk olan), krank miline bagliyoruz.(kontrol için krank milini oynatin milde oynuyorsa sorun yok,hereketi geri almak için ctrl+z )
HAREKET KISITLAMASI:
Simdilik baglantilarimiz hazir olduguna göre hareket kisitlamalarini vermemiz gerekiyor. bunun için IK sisteminden faydalanacagiz. ( Resim 8 )
ilk olarak Pistonu seçin, Hierarchy komut panelinde ki IK dügmesine basin,panelin Rotational Joints bölümündeki X Y ve Z eksenlerindeki active kutucuklarindaki isaretleri kaldirin.
Çünkü piston asla dönmemelidir,sadece yukari asagiya kaymalidir.

EKSEN ÜZERINDE KAYMA:
Bu kaymayi saglamak içinde, panelin Sliding Joints bölümünü açin. Bu bölüm kayma eksenlerini kontrol eder.
Sadece Z-axis kismindaki Active kutucugunu isaretleyin.( Sliding Joints bölümününde zaten her kutucuk aktif olmadan karsiniza çikar. )
Sliding Joints bölümünü kapatin.Artik piston sadece yukari asagiya hareket ( kayma ) edecektir.
Su ana kadar pistonumuzun nasil hereket etmesi gerektigini uyguladik.
Simdi sira piston kolunda :
Rotational Joints bölümünü açin, sadece X-axis kutucugunu active hale getirin ki piston kolu X ekseninde dönebilsin.
Sliding Joints bölümünü kullanmaya gerek yok çünkü piston kolu düz kayma hareketi yapmayacak.

Simdi buraya DIKKAT !!!!!!!!
Piston kolu Su anda krank mili içine koydugumuz yardimci mil (silindir) etrafinda /ekseninde/ dönecektir.
Oysa biz hem yardimci milin , hemde pistona bagli oldugu yerde hareket etmesini istiyoruz.Bu sebeple piston kolunun pivot noktasinin yerini degistirmemiz lazim.
Bunu için Hierarchy komut panelindeki pivot kisminda Affect Pivot Only tusuna basip pivotu Resim 9´ daki gibi move tasima tusu yardimi ile pistonla birlestigi noktaya tasiriz. ( Resim 10 )

Bu durumda piston kolunun diger ucunun da krank mili ile beraber dönebilmesi için oraya ikinci bir pivot gibi davranmasi amaci ile bir dummy yardimcisi ekleriz.( Resim 5´ deki yesil küp)
Dummy yardimcisini Create/Helpers altinda bulabilirsiniz.
dummy mizide yerine koyduktan sonra tekrar Select and link tusuna basip dummy´ i piston koluna baglariz.( önce dummy seçilmeli )
Bu asamadan sonra dummy yardimcimizin krank mili içine koydugumuz silindirimizi ( mil ) takip etmesini saglamamiz gerekiyor...
Bunun için:
IK panelinde Object Parameters bölümünde ki Bind To Follow Object içindeki Bind tusuna basip, dummy ´yi krank mili içersindeki silindire baglariz. ( Resim 11 )
Artik Inverse Kinematics uygulamalari bitmis durumdadir.Tek yapmamiz gereken interaktive IK tusuna basmak ve animasyonu yapmaktir.
ANIMASYON OLUSTURMAK:
Piston hareketi gerçekte çok hizlidir.
Oysa Max içersinde ilk basta 100 kare ( 4 saniye ) arasindadir.
bu bizim için çok yavas olacaktir.
ben bunu hareketi hizlandirmak için 0 / 24 olarak ayarladim. Yani pistonun inis ve çikis hareketi ortalama 1 saniyede olusacaktir.Aslinda bu da gerçek piston hareketi için çok yavastir,ama olsun kolay anlasilmasi açisidan 24 kare isimizi görecektir.
Kare sayisini ayarlamak için:
Sahnenin alt saginda bulunan Time Configuration tusuna basin. ( Resim 12 )

End-Time kismina 24 yazip ok tiklayin. ( Resim 13 )
kismina 24 yazip ok tiklayin. ( Resim 13 )
Sunu belirtmek lazim Inverse Kinematics altinda animasyon yaparken döndürme hareketini bir kerede 360 derece döndüremeyiz. aksi halde krank milimiz titresim gibi hareketler yapabilir.
Genelde en saglikli yöntem hareketi 8 parçada vermektir. yani krank milini 45 derece açilarla döndürmeliyiz.
Krank miline dönme hareketi vermek için:
a) IK paneli altinda Interactive IK tusu basili olacak.
b) krank miline select and rotate ile döndürecegiz.
c) krank milini tam 45° döndürebilmek için Angle Snap Toggle tusuna sag tiklayip,çikan pencerede angle degerini 45 yapmaniz ve pencereyi kapamaniz yeterlidir.( resim 14 )

d) Animasyon kisminda Autokey tusu basilmalidir.( Tus bordo renk olacak )bu arada animasyon kayar çubugu 0 (sifir) konumunda olmalidir.( Resim 15 )
Resim yeniden boyutlandırıldı. Asıl boyutlarında görmek için buraya tıklayınız. Asıl boyutlar : 1065x102.
Animasyonun 24 kare olacagini belirledik ,
Snap´ i açtik,
Autokey´e bastik. Sira right penceresinde döndürmeye geldi. bunun için animasyon kayar çubugunu;
3 üzerine getirin ve krank milini bir kere ( 45° ) döndürün.
6 üzerine getirin ve krank milini bir kere ( 45° ) döndürün
9 üzerine getirin ve krank milini bir kere ( 45° ) döndürün.
12 üzerine getirin ve krank milini bir kere ( 45° ) döndürün.
15 üzerine getirin ve krank milini bir kere ( 45° ) döndürün.
18 üzerine getirin ve krank milini bir kere ( 45° ) döndürün.
21 üzerine getirin ve krank milini bir kere ( 45° ) döndürün.
24 üzerine getirin ve krank milini bir kere ( 45° ) döndürün. ( Resim 16 )

Son döndürme den sonra baslangiç noktasina döndük.
Unutmayin dönüs hereketi hep ayni yönde olmali.
Artik Autokey tusunu kapatip sagda Play Animation tusuna basip
seyredebilirsiniz.
Yesil renkte görülenler, döndürerek olusturdugumuz animasyon kareleridir.( Resim 17 )
Resim yeniden boyutlandırıldı. Asıl boyutlarında görmek için buraya tıklayınız. Asıl boyutlar : 1149x77.
ANIMASYONU RENDER ALMAK:
perspektiv penceresini seçili degil ise sag klik ile aktiv hale getirip,sag yukarida bulunan Render Scene Dialog dügmesine basin.
Açilan pencerede Active Time Segment kismi animasyon kare sayimizdir, seçin. ( Resim 18 )

Render Output kismindada file ile animasyonu bilgisayarinizin istediginiz yerine kaydedebilirsiniz.Bu arada kayit esnasinda avi formatini seçmeli, save tusuna basinca çikan sikistirmayi da makinanizda baska codec yok ise Cinepak Codec by Radius olarak seçmelisiniz.( Resim 19 ) Resim yeniden boyutlandırıldı. Asıl boyutlarında görmek için buraya tıklayınız. Asıl boyutlar : 789x753.
Sonuç:
__________________



Tüm bölümlerimize yetkili alımları başlamıştır başvurmak için aşağıdaki linke tıklayınız


Yaso isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Sizin Yeni Konu Acma Yetkiniz var yok
Sizin Konu Yanıtlama Yetkiniz var
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Animasyonlu ( Oynayan ) Temalar (SIS) Formatında ... Korax Wallpaper,Logo,Melodi,Tema 4 06-25-2010 00:01
Düşündürücü ve İbretlik (Animasyonlu) Korax Komik Animasyonlar 0 11-11-2009 10:00
Animasyonlu dogal sahneler yapın Yaso Portable Program 0 09-22-2009 10:06
Animasyonlu Grafik Paketi (Bayraklı) DAVUTBEY Travian 1 03-04-2009 20:31
MSN Kişi Listesi Aktarma Animasyonlu Anlatım< Yaso Resimli Anlatımlar 0 08-22-2008 19:25


Şu Anki Saat: 02:01


İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden biri olan Bilqi.com Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. bilqi.com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler doganinternet@hotmail.com ve streetken27@gmail.com dan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde bilqi.com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacak ve size dönüş yapacaktır.
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimisation provided by DragonByte SEO v2.0.36 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd.

Android Rom

Android Oyunlar

Android samsung htc

Samsung Htc

Nokia Windows