Bilqi Forum  

Geri git   Bilqi Forum > > >

Allah (c.c) Hazretleri Allah Azze ve Celle

ÖDEVLERİNİZİ BULMAKTA ZORLANIYOMUSUNUZ!

SORUN ANINDA CEVAPLIYALIM.

TÜM SORULARINIZA ANINDA CEVAP VERİLECEKTİR !

Sitemize Üye Olmadan Konulara Cevap Yazabilir Ayrıca Soru Cevap Bölümüne Konu Açabilirsiniz !

Yeni Konu aç Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 06-26-2014, 10:12   #1
Korax
Android Destek
 
Korax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jan 2008
Yaş: 34
Mesajlar: 21.062
Tecrübe Puanı: 1000
Korax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond repute
Korax - MSN üzeri Mesaj gönder
icon37: CENABIHAK (c.c.)nam Kelamı


Istişare, Tanrı’ın Sübuti sıfatlarından Allah’ta bulunması mecburi olan meşveret niteliğini belirtir. Tanrı bu sıfatı ile peygamberler vasıtasıyla emir ve yasaklar koyar, duyum verir. Ancak konuşmasının mahiyeti bilinemez.
Kırat’dakika’üstelik Allah’ın enformasyon niteliğine ehil olduğunu gösteren çokça sayıda âyet vardır. “Musa, nasıp ettiğimiz vakitte bizimle buluşmaya gelip bile Rabb’i onunla konuşunca… ” (umum-A’sergen, 7/143), “De kim: “Rabbimin sözleri üzere deniz mürekkep olsa, Rabbimin sözleri tükenmeden önceki deniz: tükenir” (halk-Kehf, 18/109), “Ve eğer kuma koşanlardan biri güvence dileyip yanına süzülmek isterse, onu yanma şike ki, Tanrı’ın sözünü işitsin… ” (el- Tevbe, 9/6) ve “kıyamet günü Tanrı hangi onlarla konuşacak ve ne dahi onları temizleyecektir.” (umum-Bakara, 2/ 174) bu âyetlerden yalnızca birkaçıdır.
Kelamcılara bakarak Cenabıhak’ın Irat sıfatı ile nitelenmesinin zorunlu olduğu düşünce icra aracılığıyla de kanıtlanabilir Irat ayrımsız tutarlılık, kemal niteliğidir. Bu nedenle Allah’ın Kelâm sıfatı ile nitelenmesi zorunludur. Allah bunun tersi olan konuşmama ve dilsizlik niteliğinden münezzehtir. Dinç olan hayat meşveret niteliğine topluluk değilse, konuşmama ve dilsizlik kadar afetlerle nitelenmesi gerekir. Oysa Tanrı bilcümle kusur ve kusurlardan uzaktır. Birlik peygamberler Cenabıhak’ın kelâmını insanlara aktarmış, O’nun egemenlik ve yasaklarını, haberlerini bildirmişlerdir. Bu, hep peygamberlerden mütevatir namına gelmiştir. Peygamberlerin sefaret görevi dahi ancak Cenabıhak’ın söyleme sıfatı ile mümkündür. Cenabıhak’ın danışma niteliğine erbap olmaması yerinde risalet görevinden bile hezel edilemez. peygamberlerin varlığı ve bildirdikleri Tanrı kelamı Tanrı’ın danışma niteliğine erbap olduğunun kanıtıdır.
Tanrı, peygamberlerle konuşur. Fakat bu müzakere iki insanın karşılıklı konuşmalarına benzetilemez. Bu konuşmanın biçimi Kur’an’de şöyle belirtilir: “Cenabıhak ayrımsız insanla (aykırı) konuşmaz. Fakat vahiyle (ilham aracılığıyla, kulunun kalbine dilediği düşünceyi doğurarak), yahut engel peşinden konuşur, yahut bir elçi gönderip izniyle dilediğini vahyeder” (âdem-şûrâ, 42/51). Allah’ın “perde arkasından” konuşması, Hz. Musa (a.s) ile olduğu gibi ayrımsız dikme ya de aynı aynı nesne aracılığı ile konuşmasıdır. Ayrımsız murahhas göndermesi üstelik kelâmını ayrımsız melek (Cebrail) eliyle vahyetmesidir.
Kelamullah ve Irat-ı Bayrı deyimleri Düzey’dakika’ı dile getirir. Allah’ın konuşan (mütekellim) ve Seviye’zaman’ın üstelik Cenabıhak’ın kelamı olduğunda kül Hak Dini mezhepleri fikir birliği içindedirler. Fakat Kur’zaman’ın Tekellüm sıfatı gibi bayrı (ezeli) mi, yoksa yaratık (yaratılmış) ve hâdis (sonra olma) mı olduğu konusunda çok farklı görüşler öne sürülmüş, haddinden fazla zehir tartışmalar yürütülmüştür. Bu konudaki belli başlı görüşler Selef, Mutezile ve Koca’ariye ile Mâturidiyye tarafından savunuldu.
Selef’e göre Kur’an Allah’ın kelâmıdır ve mahluk değildir. Cenabıhak’la kaimdir ve O’ndan ayrı değildir. Düzey’dakika ne serbest mazmun, hangi da boydak harflerden ibarettir; seçme ikisinin toplamından oluşur. Tanrı harflerle konuşur, harfler üstelik yaratık değildir. Kulun okuyuşu, sesi ve kıraat fiili yaratılmıştır, Tanrı ile kaim değildir. Ancak dinlenilen Kur’zaman yaratık değildir, Tanrı ile kaimdir. Allah’ın kelâmı Cibril vasıtasıyla inzal olunan anlamın hikayesi değil, ibaresidir.
Selef’in benimsediği anlayışın tamam karşısında Mutezile’nin görüşleri yer alır. Mu’tezile’ye göre Düzey’dakika curcunalı, kod, âyet, sûre
vb
.lerinden oluşmakta; telif, tertip, istihkar, inzal kabil hudûs (sonraları olma) nitelikleri taşımaktadır. Bu nedenle kadim değil, mahluktur. Tanrı’ın konuşması, mütekellim olması, kelamı galiba bire bir mahalde, örneğin Cebrail’de, peygamberlerde, Levh-i Mâhfuz’da, insanın okuyuşunda yaratmasıdır. Kırat’an’ın bayrı (ezeli) olması, Tanrı’ın zatı ile gelişigüzel ikinci bire bir kadimin henüz bulunması demektir. Bu de tevhide münasebetsiz düşer.
Eş’ari ve Maturidi kelamcılar Selef ile Mutezile ortada ayrımsız sefer izlediler. Bunlar kelamı “nefsi” ve “lafzi” tevessül etmek için ikiye ayırdılar. Nefsi söyleme (irat-ı nefsi), Allah’ın zatı ile kaim, mahiyetini anlayamayacağımız ezeli aynı sıfattır. Lafzi kelâm (kelâm-ı lafzî) ise nefsi kelâma aracılık eden ses ve harflerden oluşan Düzey’zaman’ın lafzıdır. Bu lafzî söyleme hudûs (sonra olma) nitelikleri taşıdığı amacıyla ezeli değildir, mahluktur. Insan’arî ve Maturidîler nefsi kelâmın işitilip işitilmemesi üstüne ayrılmışlardır. Kayırıcı’arîlere göre nefsi irat işitilebilir. Çünkü varolan tıpkısı şeyin işitilmesi üstelik mümkündür. Maturidîler ise nefsi kelamın işitilemeyeceğini savunurlar.
Ahmed ÖZALP
Allah azze ve celle, Tanrı celle celelühü, Allahın kelamı
Korax isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Sizin Yeni Konu Acma Yetkiniz var yok
Sizin Konu Yanıtlama Yetkiniz var
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz


Şu Anki Saat: 20:36


İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden biri olan Bilqi.com Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. bilqi.com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler doganinternet@hotmail.com ve streetken27@gmail.com dan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde bilqi.com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacak ve size dönüş yapacaktır.
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimisation provided by DragonByte SEO v2.0.36 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd.

Android Rom

Android Oyunlar

Android samsung htc

Samsung Htc

Nokia Windows