Alt 08-31-2008, 11:10   #1

Standart İki dev "Güneş Sistemi" bulundu !

İki dev "Güneş Sistemi" bulundu

Los Angeles - Bilimadamları, Yer'in de minik üyesi olduğu 60-110 bin ışıkyılı genişliğinde olan eliptik Samanyolu'nun 180 bin ışıkyılı "yakınında" iki dev Güneş Sistemi bulduklarını bildirdiler.

"Astrophysical Journal Letters" gökbilim dergisinin 10 Şubat sayısında yayımlanan araştırma sonuçlarına göre, ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi'nin Spitzer Uzay Teleskopu, "gezegenlerin bugüne dek sanılandan çok daha uzaklarda, yani kendi yıldızlarından (güneşlerinden) daha uzaklarda oluşabileceğine ilişkin veriler sağladı.

Rochester Üniversitesi Teknoloji Enstitüsü'nden gökbilim uzmanı Joel Kastner şu bilgiyi verdi:

"Bugüne dek, çok büyük yıldızların gezegenlerin doğumu için elverişli olmayacağı düşünülüyordu. Ancak 2005 yaz aylarından itibaren toplanan son bulgular, bunun mümkün olduğunu gösteriyor."

Gökbilimi katalog numaraları R66 ve R126 olan, Yer yörüngesinde dolanan Spitzer Uzay Teleskopu'nun keşfettiği iki dev yıldız, Güneş'in kütlesinden 30-70 kat daha büyük. Güneş'in hacmi Dünya'nınkinin 1 milyon 360 bin katı; kütlesi ise Dünya'nınkinin 333 bin 400 katı.

180 bin ışıkyılı ötedeki iki dev yıldıza "yakın" denmesi, milyarlaca ışık yılı tutan "sonsuz fezada" konumu belirlemek için kullanılıyor. Keşfedilen iki dev yıldızın "gezegen doğurma alanı" Büyük Macellan Bulutsusu, aslında Dünya'ya veya Samanyolu gökadasına en yakın gökada (galaksi). Macellan gökadası, Dünya'ya tam olarak 179 bin ışıkyılı mesafede (1 ışıkyılı 9,5 trilyon km'ye eşit). Konuyla ilgili ayrıntılı bilgi, Spitzer uzay teleskopunun internetteki "http://www.spitzer.caltech.edu/index.shtml" adresinden alınabiliyor..

Konu уυѕυƒ tarafından (08-31-2008 Saat 11:15 ) değiştirilmiştir.

2. Güneş sistemi bulundu уυѕυƒ Araştırmacılar'ın bölümü 0 07-14-2008 13:38