Alt 02-19-2008, 18:23   #1
LeGoLaS

LeGoLaS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Standart Samanyolunun nüfusu artıyor.

Samanyolunun nüfusu artıyor.

Astronomlar, Güneş civarında 20 yeni yıldız sistemi belirlediler.
Astronomlar Güneş civarındaki yerel bölge içerisinde 20 yeni yıldız sistemi belirlediler. Bu sistemler içinde Güneş’e en yakın 23. ve 24. yıldızlar da mevcut... Geçen 6 yıl içerisinde Güneş merkezli 33 ışık yılı (10 pc) bölge içindeki bilenen yıldızların sayısı %16 arttı. Yeni keşifler Yakın Yıldızları Araştırma Birliği (RECONS) adındaki bir grup tarafından Ulusal Bilim Vakfı’nın (National Science Foundation) Şili’de bulunan Cerro Tololo Inter – American Gözlemevi’ndeki (CTIO) küçük teleskoplar kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonuçları Aralık 2006 tarihli Astronomical Journal dergisinde yayınlanmıştır. Keşfedilen yeni 20 yıldızın hepsi kırmızı cüce yıldızdır. Güneş merkezli 33 ışık-yılı genişliğindeki uzay hacminde bulunan 348 yıldızdan 239 da kırmızı cüce yıldızdır. Bu da Güneş civarında yıldızların %69 nun kırmızı cüce yıldızlardan oluşmakta olduğunu göstermetekdir. RECONs üyelerinden Henry, Kırmızı cücelerin Galaksimizdeki en sönük yıldızlar olmakla beraber hiçbiri çıplan göz ile görememeize rağman olanların Galaksi içinde kümeler halinde bulunduklarını söylemektedir. Yıldızların uzaklıkları CTIO daki 0.9m teleskop kullanılarak klasik tirgonometrik paralaks yöntemi ile ölçülmektedir. Paralask ölçümlerindeki duyarlık 1 miliarcsaniye (0.0000003 derece) dir. Bu da yıldızların uzaklıkları çok sıhhatli ölçüğü anlamına gelmektedir. Bir başka değişle, astronomların 300 ışık yılı uzaklığında bulunan yıldız sistemlerini %10 hata ile uzaklıklarını ölçebileceği anlamına gelmektedir. Henry, 33 ışık yılı büyüklüğündeki Güneş civarında halen birçok yakın yıldızın keşfedilmek için sırada beklediğini söylemektedir.
LeGoLaS isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla