Bilim ve Teknoloji Haberleri Bilim ve Teknoloji Dünyası ile İlgili Her şey...

Alt 07-02-2008, 23:51   #1
D4NG3R3R

D4NG3R3R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Üyelik tarihi: Jun 2008
Mesajlar: 321
D4NG3R3R - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart Güneş Sistemi Bir Yumurta Biçiminde

GÜNEŞ SİSTEMİ BİR YUMURTA BİÇİMİNDE PARİS - Voyager 2 uzay aracının gönderdiği verileri analiz eden araştırmacılar, Güneş Sistemi'nin bir yumurta biçiminde olduğunu, çünkü Güneş'in yaydığı parçacık rüzgarlarının, bir yıldızlararası manyetik alandan kaynaklanan gazlarla çarpıştığını belirlediler.
Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi'nin (NASA) 1977'de fırlattığı bu uzay aracı, Dünya'dan yaklaşık 10 milyar kilometre uzaklıkta, güneş rüzgarlarının sesüstü hızdan sesaltı hazı aniden düştüğü bu yerdeki bu ''uç çarpışma noktası''nı geçen yaz birkaç kez geçti.
Güneş Sistemi'nin sınırlarıyla ilgili bu yeni bilgileri Nature dergisindeki bir makalesinde sunan Arizona Üniversitesi'nden astronom Randy Jokipii, bu çarpışmanın, bir musluktan çıkan suyla evyenin yüzeyi arasındaki karşılaşma ve kenarlarda toplanan suyun geri sıçramasıyla karşılaştırılabileceğini belirtiyor.
Bu ''uç çarpışma noktası''nın ötesinde, güneş rüzgarlarının etkisi, Güneş Sistemi'nin dış sınırları anlamına gelen ''heliopoz'' düzeyine dek azalıyor.
''Uç çarpışma noktası''nı 2004 yılı aralık ayında ilk kez geçen Voyager 1, güneş rüzgarlarının hızını, yoğunluğunu ve sıcaklığını ölçecek cihazı bulunmamasına karşılık, güneş rüzgarlarının bu ''ses duvarı''na Voyager 2'nin geçtiğinden 1.5 milyar kilometre daha kısa mesafede ulaştı. Astronomlar böylece, Güneş Sistemi'nin tam bir yuvarlak olmadığını anladılar.
D4NG3R3R isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla