Bilqi Forum  

Geri git   Bilqi Forum > Mobil Gsm Dünyası > Cep Telefonları Teknik Servis işleri > Genel GSM Tamiri & Yeni Başlayanlar

Genel GSM Tamiri & Yeni Başlayanlar Mobil iletişim araçları tamirine yeni başlayanlar için yazılar, video'lu anlatımlar. Cep Telefonu, iletişim mobil cihazlarının her türlü teknik servis konuları

ÖDEVLERİNİZİ BULMAKTA ZORLANIYOMUSUNUZ!

SORUN ANINDA CEVAPLIYALIM.

TÜM SORULARINIZA ANINDA CEVAP VERİLECEKTİR !

Sitemize Üye Olmadan Konulara Cevap Yazabilir Ayrıca Soru Cevap Bölümüne Konu Açabilirsiniz !

Nokia Arıza Tespit İpucuları ve Tamir yetenekleri geliştirme

Genel GSM Tamiri & Yeni Başlayanlar


Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 02-16-2011, 15:05   #1
Android Destek
 
Korax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jan 2008
Yaş: 33
Mesajlar: 21.060
Thanks: 4
Thanked 7 Times in 7 Posts
Tecrübe Puanı: 1000
Korax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond repute
Korax - MSN üzeri Mesaj gönder
icon37: Nokia Arıza Tespit İpucuları ve Tamir yetenekleri geliştirme

Nokia Arıza Tespit İpucuları ve Tamir yetenekleri geliştirme




1 ) Flash atarken cihaz CHECK yapıyor fakat yaklaşık 30-45 saniye kadar bekliyor ve ERROR PLATFORM diye yazıp 3-4-5-6 gibi kodlar vererek flash yazamıyor ise işte hata kotları ve arızalı parçaları gösterir mesela kod.3-işlemci kod.4-uem kod.5-flash kod.6-rem yani hangi parçadan dolayı flash almadığını anlayabilirsiniz.

2 )7610
s.a arkadaşlar telsim avea hat taktıgında normal çalışıyor
turkcell taktıgında türcell yazıp şebeke gelir gelmez simkart kaydı yapılamadı arızası aynı zamanda bu avea veya telsimde olabilir..
YAPILMASI GEREKENLER
1:erase flf yapıldı olmadı
2:sim krıstali degişti olmadı
3:simkartlar degişti olmadı

RAM DEGİŞTİ CİHAZ OK

3)ARKADAŞLARIM
ÖZELİKLE 7610 BAŞIMA SIKÇA GELMEYE BAŞLADI ASLINDA 6600 3230 VE TÜM WD2LERİ GENELİNİ KAPSAYAN VE ÇOK SIKICI BİR ARIZADAN BAHSETMEYİ İSTİYORUM SİZLER
EKRANA GÖRÜNTÜ GELMEMESİ YANİ SİZİN TABİRİNİZLE BEYAZ EKRAN KALMASI OLAYINI EKRAN HİBRİTİNDEN YAPIYOR
E BUNDAN KOLAY NE VARMIŞ DEDİNİZ HEMEN MERAKLANMAYIN SÖLÜCEM ÖZELLİKLE MALZEMECİLERDEN ALDINIZ HİBRİTLERİN YÜZDE 99 U FIS ALMAYIN SONUCA GİDEMESSİNİZ ÖLE KAÇ TANE CİHAZ GERİ ÇEVİRDİM BİLSENİZ
OLAY ŞU 4041 PLİPS YAZAN HİBRİTİ BULUP TAKMANIZ SONUÇ MÜKEMMEL KESİNLİKLE GÖRÜNTÜ AYNA GİBİ GELİYOR
ŞU BİZİM TAKOZ DEDİMİZ 7650 LERDE VAR 3650LERDE VAR
AMAN TAKARKEN 4041İ PLİPS YAZANI BULUN VE TAKIN SONUÇ YÜZDE YÜZ TARAFIMCA DENENMİŞTİR.


Arıza Tespit Detaylerı..

Değerli bir usta sizlere bir yazı hazırlamış. Burada tecrubelerinden ola çıkarak tesbit yöntemleri belirtmiş.

1.)NOKİA 6100 BORLULAR İÇİN ARIZA: YAZILIM ATILIYO FAKAT AÇARKEN IŞIK YANARAK KAPANIYO VE EKRAN KENDİLİĞİNDEN BİKAÇ KEZ RESETLİYO ÇÖZÜM: UPP

2.)DCT4 RENKLİ EKRANLARDA ARIZA: TEL AÇMIYO.YAZILIM ATARKEN UPP BOOT OK DİYO FAKAT BU YAZIDAN BAŞKA HİÇBİ İŞLEM YAPMIYO PLATFORM ERROR YAZISI VERİYO. ÇÖZÜM :UPP

3.)7210 7250 BOARDLI TELEFONLARDA ARIZA: ŞEBEKE FULL GELİP GİDİYO Bİ DAHA GELMİYO BAZEN AÇILIŞTADA GELMİYO ÇÖZÜM: PFO VOLTAJINI KONTROL EDİN /HELGAYI KALIPLAYIN SON OLARAK FLAŞ UEM VE UPP Yİ BOL PASTA İLE ISITIN AMA UPPYİ ASLA ÇOK ISITMAYIN VE SOĞUDUKTAN SONRA PASTAYI TEMİZLEYİN

4.)7210 7250 BOARDLI TELEFONLARDA ARIZA: TUŞ IŞIKLARI YANIYO EKRAN GELİYO AMA EKRAN IŞIĞI YOK ÇÖZÜM: AÇMA TUŞUNUN ALTINDAKİ İKİ DİRENCİ KONTROL EDİN VE O DİRENÇLERDEN EKRAN SOKETİNE GİDEN HATLARI KONTROL EDİN TABİİ EKRANINIZ SAĞLAMSA EĞER.

5.)7210 7250 BOARDLI TELEFONLARDA ARIZA: TEL AÇIYO EKRAN GELİYO AMA EKRAN VE TUŞ IŞIKLARI YANMIYO ÇÖZÜM:BATARYA TIRNAKLARININ SOL TARAFINDAKİ YUVARLAK BOBİN VE ONUN YANINDAKİ DİRENÇ DİYOT GRUBUNU DEĞİŞTİRİN. NOT : TELEFONUN BATARYA KUTBU SİZE DÖNÜKKEN BATARYA TIRNAKLARI HİZASINDA VE EN SOLDAKİ GRUBTAN BAHSEDİYORUM.

6.)6600 7610 6230 V.S. TELEFONLARDA ARIZA: BLUETOTH AÇMIYO GALERİYE GİRMİYO ÇÖZÜM: ARKADAŞLAR BU ARIZA OLARAK NİTELENDİRİLDİĞİNDE BLUETOTH ENTEGRESİNDEN KAYNAKLANIYO AMA SİZ İLK OLARAK TELEFONU UFS YE BAĞLAYIN VE BT REPAİR TUŞUNA BASARAK BU İŞLEMİ YAPIN.

7.)8310 6510 TELEFONLARDA ARIZA: NORMAL ÇALIŞIYO AMA Bİ AN TELEFON KENDİLİĞİNDEN KAPANIYO. BAZEN GÜNLERCE SORUNSUZ ÇALIŞIYO.BAZEN GÜNDE BİKAÇ KEZ KAPANIYO ÇÖZÜM: BATARYA VE TINAKLARI SAĞLAMSA KESİNLİKLE UEM YENİDEN KALIPLAYIN OLMAZSA UEM BOZUK

8.)2300 BOARDLILARDA ARIZA :ZİL SESİ KISIK ÇALIYO ÇÖZÜM: BUZER SAĞLAMSA BUZER KONNEKTÖRLERİNİN TEMAS ETTİĞİ HAT ÜZERİNDE BUZER UÇLARININ DEĞDİĞİ YERİN HEMEN YANINDA) Kİ İKİ DİRENCİ DEĞİŞTİRİN
ŞİMDİLİK BU KADAR. EĞER İHTİYAÇ VARSA DURUMA GÖRE DEVAM EDİCEM
BİDE PRATİK BİLGİ. BİLİYOSUNUZ UPP LER FAZLA ISITILINCA BOZULUYO AMA BUNA RAPMEN SÖKÜP TAKARKEN MECBUREN ISITIYORUZ. BOZULMAMASI İÇİN ÖZELLİKLE SÖKERKEN YADA PASTALAYIP ISITIRKEN BOZUK Bİ UPP Yİ TERS ÇEVİREREK ISITACAĞINIZ UPP NİN TAM ÜZERİNE BIRAKIN. BACAKLAR YUKARI BAKSIN. O ŞEKİLDE PASTALAYARAK ISITIN VE ISIYI KENARLARDAN BACAKLARA ERİŞMESİNE ÖZEN GÖSTERİN

9.)9210i ARIZA:ŞEBEKE ZAYIF ÇÖZÜM: BU TELEFONUN ŞEBEKESİ ÜRETİMDEN ZATEN ZAYIF. SAĞLAM OLDUĞUNDAN EMİN OLDUĞUNUZ ANTEN SİVİCİ TAKIN VE HALA YETERSİZ SEVİYEDE İSE SİVİCİ İPTAL EDEREK ANTENİN (+) KUTBUNU PFO VE FİLTRE BACAKLARINA MANUAL OLARAK VERİN.PROFESYÖNEL ARKADAŞLAR FİLTRELERİ DEVREDEN ÇIKARARAK ŞEBEKEYİ DAHADA YÜKSELTEBİLİRLER

10.)3310 BORDLULAR ARIZA:TELEFON UFS YE BAĞLANINCA AÇIYO HERŞEY NORMAL SİVİÇ VE HATLAR SAĞLAM AMA BATARYA TAKINCA AÇILMIYO ÇÖZÜM:CCONT ENTEGRESİNİN ALTINDAKİ SARI RENKLİ PARÇA VE ONUN YANINDAKİ DİRENCİ DEĞİŞTİRİN

11.)5210 2100 ARIZA: MAKİNA DONUYO VE YAVAŞ ÇALIŞIYO ÇÖZÜM: EĞER ZİL SESİ NORMALSE KESİNLİKLE İŞLEMCİ.İŞLEMCİYİ ISITMAK GEÇİCİ OLARAK SORUNU GİDERİR AMA KESİN ÇÖZÜM İÇİN DEĞİŞTİRİN

12.)7250 7250İ 6610İ 6220 ARIZA:KAMERA AÇMIYOR ÇÖZÜM: KAMERA SOKETİNİ KONTROL EDİN SORUN YOKSA UPP VE UEMİ BOL PASTA SÜREREK ISITIN . SOĞUDUKTAN SONRA PASTAYI TEMİZLEYİN.

13.)2650 ARIZA:TİTREŞİM ÇALIŞMIYO.KAPAK AÇILIP KAPANIRKEN YADA AÇIKKEN YADA KAPALIYKEN ÇALIŞIYO ÇÖZÜM:KAPAKLA BOARD ARAZINDAKİ FİLİMDE KIRIK VAR. SADECE BU ARIZA İÇİN FİLMİ DEĞİŞTİRMEK YERİNE SADECE TİTREŞİM HATLARINI KONROL EDİN VE İKİ HATTAN KIRIK OLANI BULUN VE İYİ YALITKANLI BOBİNLE BU HATTI TAMİR EDİN

14.)2300 1100 ARIZA:TEL AÇIYO EKRAN IŞIĞI YANIYO AMA GÖRÜNTÜ YOK.HAFİFTEN KARARMALAR GÖZÜKÜYO.UFSYE BAĞLANINCA AYNI KARARMALAR GÖZÜKÜYO. ÇÖZÜM:FULL ERASE YAPIN.FLAŞ ATIN.PM YÜKLEYİN.UİSETTİNGS YAPIN.YİNE AYNIYSA TEKRAR ERASE TEKRAR FLAŞ VE ARDINDAN FARKLI BİR PM YÜKLEYİN ARDINDAN UİSETTİNGS YAPIN. DOĞRU PMYİ BULDUĞUNUZDA SORUN GİDERİLECEKTİR.

15.)6210 7110 6250 ARIZA:GÜVENLİK KODU AÇILMIYO ÇÖZÜM:FULL YANİ 4MB LIK FLAŞ DOSYASI YÜKLENMESİ GEREKİR. BU İŞLEMİ UFS İLE YAPMAYIN. DCT3 LER SERİSİNE KULLANDIĞIMIZ LPT KABLO APARATI İLE FULL FLAŞ YÜKLEYİN VE EPROM İŞLEMLERİNİ YANİ ŞEBEKE SİMLOCK İŞLEMLERİNİ YAPIN YETERLİ.

16.)3330 ARIZA:ŞARJ CİHAZINI YENİDEN BAĞLAYIN ÇÖZÜM:ÇOK UĞRAŞTINIZ HERŞEYİ YAPTINIZ AMA HALA SORUN DEVAM EDİYOSA TELEFONA ORJİNAL BLC-2 MODEL BATARYA TAKIN VE ARKANIZA YASLANIN AMA ASLA SİGARA İÇMEYİN !

17.)3310 ARIZA: ARAMA YAPIYO ŞEBEKE BAZEN DÜŞÜYO BAZEN TAMAMEN GİDİYO VE ZİL SESİ ACAİP ÇALIYO ÇÖZÜM: SAAT KRİSTALİNİ DEĞİŞTİRİN

18.)3310 5210 2100 3410 MODELLERDE ARIZA: AVEADA ÇEKİM VAR TELSİM TRCELLDE YOK VEYA TRCELL TELSİMDE VAR AVEADA YOK ÇÖZÜM: FİLTRELERİ DEĞİŞTİRİN FİLTRELER: ANTEN SİVİCİNİN ALTINDA VE 13 MHZ NİN ÜSTÜNDEKİ METAL KARE GÖRÜNÜMÜNDEKİ PARÇALAR

19.)6510 8310 ARIZA:KULAKLIKTAN SES GELMİYO ÇÖZÜM:ZİL BUZERİNİN SAĞINDA VE BİRAZ AŞAĞIDAKİ UFAK 4 BACAKLI TAŞIYICI TRİMPOTLARI DEĞİŞTİRİN VEYA HATLARIN İLETİMİNİ KONTROL EDİN


NOKIA YÖNLENDİRME İPTAL ETMEK İÇİN (##002# ve yes )

MOTOROLA SAMSUNG VE BENQ SİEMENS LERDE SIVI TEMASINI ÖNCEDEN ANLAMA YOLU:

nasilmii ornek motorola v3 imei etiketin ortasinda daire ufak beyaz bir etiket var eger o kirmizi olmussa telefon sivi temasi görmüs demektir ayni sekilde bordlarin belirli yerlerindede var bu etiketden müsteri suya düsmedi diye soylesin eger etiket kirmizi olmussa %100 sivi temas var

ayni sekilde örnek samsung d500 lerin batarya kasasini sökün arka yüzünde cizgili etiket var tabiki bordda entegrenin üzerindede buluyor bazen eger kirmizi cizgilar yok sadece beyaz olmussa %100 sivi temas


silikonlu malzemeler ve çözücü maddeler önemlidir.

selamın aleyküm ustalarım bilirsiniz şu silikonlu malzemeler hepimizin korkulu rüyasıdır şimdi söyleyecem tiyodan sonra bunları sökmek çocuk oyuncağı gelecektir şimdi bizim silikon diye bildimiz madde aslında polimer bi maddedir ve ısınarak soğur ce soğuduktan sonra taşlaşır bunun için piyasada bisürü şey yazıldı çizildi ve bisürüşey satıldı.aslında o sayılan silikon çözücüler normalde bizim bildimiz sanayide kaportacıların kullandığı buya çözücüleri ve karbon tetraklorürden başkası değildi .her neyse öncelikle ökecemiz silikonlu malzemeyi eğer alttan ısıta biliyorsak işimiz çok koly olur çünki alttan ısıtarak söktümüz malzemede bozulmadan çıkar bordın altıda tertemiz kalır. eğer üsten sökmemiz gerekecekse üzerine biraz boya sökcü sürün malzemenin tam üzerini değilde kenarlardan ısıtmamız gerekiyor sonra ısıyı yavaşca üzerine vermemiz ve bi boşluğunu buldumu yarden takıp gazoz kapağı açar gibi kaldırmamız gerekecek baktınız altı çok pislikliyse hiç ısıyla uğraçmayın biraz daha boya sökücü dökün ama çok fazla bekletmeyin azami 1 sat kadar sonra tinerle yıkayıp takın işte bu kadar ha unutmadan boya çözücüleri bol miktarda sanayide bulabilirsiniz bi küçük kutusu sizin bir yıl işini görür fiyatıda 10 ytl civarı hadi size koly gelsin.


6230,6600,6630 vs telefonların bluethoot tamiri

Selam ustalar...
Son günlerde çokca sorulan bir arıza olan bluethoot çalışmaması olayını biraz açıklayalım..

Her cihazın imei si gibi birde bt kimlik numarası vardır.İşte bu kimlik no bize bt arızalarını tamir etmemizi kolaylaştıracak..

*#2820#

Bu kod bt numarasını görmemizi sağlar..Bitane 6230 geldi diyelim bt çalışmıyor..İlk olarak bu kodu girin telefona telefon bt numarasını verirse arıza programsaldır vermez ise donanımsal bir arıza var demektir..

Programsal arızalarda: twis veya ufs den bt repair seçeneği ile çoğu düzelir ancak düzelmediği zamanlarda erase, full flash , ui settings, wr pm , init simlocks , bt rp , format user area sırasını takip edin..


Donanımsal arızalarda: %90'ı bt modülüne sıcak hava geçerek düzeliyor ancak bazıları bu modülü değiştirmemizi gerektirebilir..yine olmadı modülün çevresindeki direnç transistörler vs bunları kontrol etmek gerekir..

Umarım faydalı olur..


NOKİA ŞARJ ARIZALARI.

Arkadaşlar.
NOKİA dct4 grubu(uemli) şarj arızaları konusu çok sık açılıyor.
bunun için konu açmanıza gerek yok.
yapmanız gereken çok fazla bişeyde yok zaten
ilk bakmanız gereken batarya yok iken şarj cihazını takın ve batarya tırnaklarındaki voltajı ölçün.
ordaki gerilim 3,6-4v olması gerekir
sıfır ise k sigorta direnç ve soketten olabilir
bunun dışında farklı bir gerilim var ise geriye zener diyot kalıyor
onu değiştiğinizde bişey değişmiyorsa uem dendir
başka alternatifi yokkkkkk...
Korax isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla Hızlı Cevap
Cevapla

Bookmarks

Tag Ekle
arıza, geliştirme, nokia, tamir, tespit, ve, yetenekleri, İpucuları

Hızlı Cevap
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın

Mesajınız:
Seçenekler


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Sizin Yeni Konu Acma Yetkiniz var yok
Sizin Konu Yanıtlama Yetkiniz var
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Nokia N73, Nokia N80, Nokia N95 ve diğer bazı N serisi cep telefonları için “.sis” uz PaParazi Symbian OS9.xx temalar 0 07-18-2010 11:01
Brçlar ve öpüşme yetenekleri Yaso Burçlar & Fal Dünyası 0 10-29-2009 22:22
Tamir Cohen (Tamir Cohen Kimdir? - Tamir Cohen Hakkında) paparazi Sporcular 0 05-04-2009 09:55
bu adam arıza paparazi Enteresan Resim ve Videolar 0 05-04-2009 09:38
T-rex'lerin gelişmiş koku alma yetenekleri Haberci Bilim ve Teknoloji Haberleri 0 10-30-2008 10:27


Şu Anki Saat: 19:03


İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden biri olan Bilqi.com Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. bilqi.com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler doganinternet@hotmail.com ve streetken27@gmail.com dan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde bilqi.com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacak ve size dönüş yapacaktır.
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.

Android Rom

Android Oyunlar

Android samsung htc

Samsung Htc

Nokia Windows

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628