Bilqi Forum  
Temel vektör egitseli - Freehand

Geri git   Bilqi Forum > > >

ÖDEVLERİNİZİ BULMAKTA ZORLANIYOMUSUNUZ!

SORUN ANINDA CEVAPLIYALIM.

TÜM SORULARINIZA ANINDA CEVAP VERİLECEKTİR !

Sitemize Üye Olmadan Konulara Cevap Yazabilir Ayrıca Soru Cevap Bölümüne Konu Açabilirsiniz !

Temel vektör egitseli - Freehand

Resimli Anlatımlar


Yeni Konu aç Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 10-24-2008, 19:04   #1
нüzüη
 
Üyelik tarihi: Jan 2008
Yaş: 28
Mesajlar: 3.916
Tecrübe Puanı: 688
нüzüη has a reputation beyond reputeнüzüη has a reputation beyond reputeнüzüη has a reputation beyond reputeнüzüη has a reputation beyond reputeнüzüη has a reputation beyond reputeнüzüη has a reputation beyond reputeнüzüη has a reputation beyond reputeнüzüη has a reputation beyond reputeнüzüη has a reputation beyond reputeнüzüη has a reputation beyond reputeнüzüη has a reputation beyond repute
Standart Temel vektör egitseli - Freehand

Temel vektör egitseli - Freehand

Freehand e ilk başladığım zamanlarda yaşadığım birçok sorun vardı, daha doğrusu pratik yöntemini bilmediğim.
Bu eğitselde amacım yeni başlayan herkesin( kimi zaman çok çok detaya inip ) temel bilgileri vermek .
Şimdi başlayalım;
Öncelikle eskizi freehand e aktariyoruz ( File - Import veya ctrl + R )

Şimdi çizime başlayalım. Burada bir karikatür çizerken yaptığımı yapacağım. Yani önce gözler. Bunun için "elips"
aracını "O" kullanacağım. En boy oranını korumak için "shift" tuşuna basarak yapalım.
Ufak birkaç bilgi, " Space tuşu ile çalışma alanında gezebilirsiniz. Bunu sık kullanacağım.
Ayrıca zoom u artırmak içinde "Z" tuşunu, azaltmak için "Z" ye bastıktan sonra "ctrl" tuşuna basalım.
Dairelerin dış çizgilerini eskizden farklı bir renk yaptım ki karışmasın. Aşağıda hangi adımdan yapacağınızı ( renk
ve en değişikliği ) görebilirsiniz

İki daireyi çizdim burada dikkat etmemiz gereken önde hangisi arkada hangisi duracak, buyuk göz önde olacağı için
sadece onu seçerek farenin sağ tuşuna basıp "Arrange - Bring to Front" seçmelisiniz.
Dairenin içi boş onları daha sonra renklendireceğim.
Şmdi "Pen" - "P" aracını kullanmayı görelim, basitçe. Burada yapacağımız çizime ve eğime göre 3 farklı nokta
kullanacağız.
1- Eğri Nokta, noktadan önceki veya sonraki İz'in (Path) eğriselliğini eşit (terazinin iki kefesi gibi) kontrol eden
Yönlendirme çubuklarına sahiptir.
2- Köşe Nokta, noktadan önceki veya sonraki İz'in (Path) eğriselliğini ayrı ayrı kontrol eden Yönlendirme
çubuklarına sahiptir.
3- Bağlantı Noktası, düz bir çizginin eğri bir çizgiyle bağlantı kurmasında birleştiği nokta olarak kullanılır.
( alıntı : www.webdersleri.com)



Burada önemli olan çizim sonrasında gözükecek alanların düzgün çizilmesi yani sağ gözün altındaki yüzü çevreleyen çizim önemsiz ve gelişi güzel birleştirilebilir. Ancak içini renklendireceğimiz için her parçanın kapalı ( closed ) olması gerekiyor. Örnekte gözler ayrı, yuz ve gövde ayrı ayrı parçalar olacak ve biz bunları doğru şekilde sıralayıp çalışmayı tek parçaymış gibi göstereceğiz.

Kafanın üst kısmına doğru eğimi vermek için ilgili noktayı seçip sağ veya sol cubuk uçlarını fareyi kullanarak düzeltmeleri yapıyoruz. Bunu sık kullanacağız.
Not : Fazla eğim verdiğimiz yada uzun tuttuğumuz denge çubuklarını yine "ctrl" tuşuna basılıyken fare ile uzatıp kısaltabilirsiniz.

Gözleriyeniden çizmek yerine araçlardan "Mirror Tool" u kullanacağız.
Not: Birden fazla çizimi herseferinde tek tek seçip gruplamak yerine, birlikte hareket ettireceğimiz ( sağ ve sol göz gibi ) parçaları "shift" tuşu ile seçip farenin sağ tuşundaki seçeneklerden "Group" ile gruplayabiliriz. ( Grubu iptal için aynı işlemi yapıp "Ungroup" seçmelisiniz )






Şimdi gözleri yapalım, öncelikle gözün içini beyazla dolduralım , kova kullanarak ;

iki daireyi dengeli birşekilde iç içe geçirmek için "window - Align " seçip açılan pebcereden de "Align center" ı uygulamalısınız.

Göz toplam 4 daireden oluşuyor, içerideki dairelerin dış çizgilerini sildikten sonra ikinci büyük daireye alttaki ayarları yapıyoruz.


Daha sonra tüm gözleri ana örnekten kopyalayıp çoğaltalım ( çoklu seçim için içten dışa doğru "shift" tuşunu kullanalım )

Artik eskizden kurtulabiliriz ( eskizi seçip - delete e basalim )


Örümceğe " Gradient "uygulayalım ( Altaki örnekteki ayarları birebir yapalım ). Ortadaki rengi beyaz yerine koyu rengin daha açık bir tonunu uygulayarak daha hoş bir etki yaratabiliriz.





Kol ve vücudu birleştirmek için " modify - combine - union " uygulayalim

Kulağa gölge verelim, gölge çizime dolgunluk vermek adına çok önemli bir nokta. Gölge için ben "lens" kullanıyorum. Resimdeki çizimi yaptıktan sonra aşağıdaki ayarları aynen yapalım.

Örümceğin ayakları için yine aşağıdaki resimdeki ayarları aynen yapalım





Detaylandıralım çalışmayı

En sık kullanacağımız bir özelliği daha birlikte yapalım, yanağın sağ tarafına pembelik vereceğiz ancak bunu sadece seçil alana yapmamız gerekiyor yani bebeğin yüzüne.
Öncelikle resimdeki gibi bir daireyi "Gradient" uygulayıp sol yanağa yerleştirelim .

Sonra bunun kopyasını alıp "ctrl - c" , boş bir yere yapıştıralım "ctrl - v " . Daha sonra sağ yanakta olmasını istediğimiz yere getirip tekrar kopyalayalım ve bebeğin yüzünü seçip ( burası önemli ) "ctrl - shift - v " kombinasyonunu seçerek yapıştıralım. Bundan sonra taşan gölgeleri, sınırlı bir alana yapacağımız müdahaleleri bu şekilde rahatça yapabiliriz.





Gölge için siluet oluşturmalıyız, bunun içinde bebegi çevreleyen temel parçaları seçiyoruz ve "union" ( yukarıda örneği mevcut ) uyguluyoruz , yine " ctrl - shift - v " kombinasyonu ile zemine yapistiriyoruz.

Bebegi ve zemini gölgelendirelim. Burada da tekni aynı golge vereceğiniz alanı belirleyip "ctrl - shift - v " kombinasyonunu uyguluyoruz

ve sonuc ;


Sonlara dogru yorulduğum için kuşu çıkardım, eklemem gereken, düzeltmem gereken birkaç kısım daha var onu da bitirince son halini yollarım.
Eğitsele gelince, terimsel hatta teorisel hatalar yapmış olabilirim, bunun için şimdiden affınıza sığınıyorum.
Umarım faydalı olur.
__________________
๒ค๒ค๓ א๏llคгıภ๔ค t๏z ๏l๓ค๓ ﻮєгєк
нüzüη isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Sponsored Links
Cevapla

Bookmarks


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Sizin Yeni Konu Acma Yetkiniz var yok
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
hacker temel уυѕυƒ Fıkralar 0 07-02-2008 15:32
Temel ve Maymun уυѕυƒ Fıkralar 4 06-17-2008 13:53
VEKTÖRLER VE VEKTÖR UZAYLARI (ödev) уυѕυƒ FiZik 0 04-03-2008 18:34
Temel kavramlar LeGoLaS KiMya 0 03-25-2008 20:30
Temel Aids PHoeNiX Fıkralar 0 01-27-2008 22:54


Şu Anki Saat: 13:45


İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden biri olan Bilqi.com Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. bilqi.com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler doganinternet@hotmail.com ve streetken27@gmail.com dan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde bilqi.com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacak ve size dönüş yapacaktır.
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimisation provided by DragonByte SEO v2.0.36 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd.

Android Rom

Android Oyunlar

Android samsung htc

Samsung Htc

Nokia Windows